tisdag 25 mars 2008

Mat på Italienska...


Äntligen är vi friska efter alla turer med influensa o annat..!


Med rötter i Italien har jag en stark förkärlek till detta land! Matkulturen ligger mig varmt om hjärtat och jag älskar att samla familj o vänner runt matbordet!

Det är något speciellt med den Italienska maten, fräscha råvaror, god olivolja, en flaska rött, gott vin båda att dricka och i maten!

Jag som många andra älskar kokböcker!! Vet man inte vad man ska ge mig i present, är alltid en kokbok ett säkert kort....

Nu till mitt nyförvärv och min nya stora kärlek, "Mina Fastrars Mat" av Paolo Roberto. En helt underbar bok med många härliga recept. Har redan provat flera av dem och en av mina favoriter är Pasta al Forno med insalata di pomodoro! Denna rätt gjorde jag som en lasagne första gången... helt suverän! Har du inte boken finns ändå en del av recepten på internet, tex. recept.nu. Prova själv!!


Kramar Marie

Inga kommentarer: