onsdag 13 augusti 2008

Var har alla fina barnkläder tagit vägen!!???


Tänkte ägna mig åt lite shopping till lill-killen idag, men det gick sådär... Var inne i dom vanliga butikerna, som H&M, Lindex mm. Men FY vad besviken jag blir!! Jag är tyvärr inget större fan av alla retrofärger, typ orange o brun och mönster a´la 70-talet. Jag gillar vissa färgkombinationer men långt ifrån allt. Men idag verkar det vara det enda som finns... i alla fall på Lindex.

H&M brukar ha mycket i min smak, framförallt gillar jag L.O.G.G. Men det var tyvärr väldigt utplockat i storlekarna. Fick bara köpt två par byxor och ett par joggingbyxor, det är mysigt att busa i på dagis!!

Mjuka sköna plagg vill jag gärna klä honom i när han ska till dagis och oömma färger... Älskar givetvis marinblått...! ;0)


5 kommentarer:

János T-E sa...

Tja, du kan ju alltid kolla in vår lilla webshop: www.pixiekids.se!

Med tanke på vad jag ser på din blogg så kan jag tänka mig att du gillar kläderna från Franka och Mini A Ture och delar av H.J.O.R.T.H's kollektion.

Kolla även in vårt nya klädmärke HowToKissAFrog som kommer in vilken dag som helst.

Mvh,
János T-E
Pixiekids
http://blog.pixiekids.se

Villa Humlebo sa...

Varmt Välkommen till min blogg!
Tack så mycket för tipset!
Jag ska genast in och kolla!! :0)
Det råder stooor brist på snygga kläder i hans lilla byrå nu!

Kram Mia

Anonym sa...

Jag kan varmt rekommendera Lingon och Blåbär!

De har fantastiska barnkläder och satsar speciellt lite mer på killkläder än vad vissa kedjor gör. Inga stora tryck på tröjorna, klassiska färger, underbar kvalité, svenskgjorda och framför allt färgade miljövänligt så även de barn med allergier kan ha deras kläder......

Det märkx kanske att jag var försäljare för dessa kläder under ett par år när lillkillen var liten. Det var dock väldigt kul att sälja deras kläder för man visste att de höll måttet

Pröva!

//Lena

Sjöboden sa...

Har ju samma smak som du så jag håller med!
Kika in hos mig, du har haft tur!

Malin - I min trädgård sa...

JA jag håller med - jag är urtrött på alla "vuxenkläder" till pojkar. JAg vill att min lilla kille ska få ha på sig sköna härliga roliga kläder i glada färger. Han är ju ett barn. Så det blir lite dyrare kläder här... det finns ju lite märkeskläder som har lite roligare plagg.

Ha det rba!