onsdag 24 september 2008

Mammas pojkar!


Jag har tre underbara söner! Dom är hjälpsamma och kreativa, samt hjälper dom gärna till i köket när jag ska laga mat. De stora killarna sitter mer än gärna brevid mig i soffan när det är matprogram som, Leila bakar, eller Hells Kitchen på TV! Min äldste son drömmer om att bli stjärnkock, med restaurang på Manhattan! Dé ni!! :0) Eventuellt får vi komma och bo gratis hos honom i en vecka då! hihihi... jo, man tackar!! Det var väldigt snällt! ;0)
Även mina söner har egna kokböcker och dom vill mer än gärna använda dom. Jag är liiite tveksam ibland när dom vill laga mat... vi har nämligen gasspis! Vilket gör att det inte är lika enkelt att få rätt värme, som med vanlig elspis. Alltså hjälper jag dom helst, när dom vill laga mat!
Men igår kväll skulle dom baka! På med förkläden, tvätta händerna och fram med kokböckerna...
Kokosbollar blev det, rullade i pärlsocker eller halloween-strössel! Goda var dom också! :0)


Nasses kokosbollar: ca 25st

100g smör ev.lactosfritt
3 dl havregryn
1 dl kokosflingor
1½ dl florsocker
2 msk kakao
1 msk kallt vatten

Blanda noga alla ingr. och rulla till bollar. Rulla sedan i kokos, strössel eller pärlsocker!

Gott med ett glas jordgubbs-saft till! ;o)


Inga kommentarer: