måndag 6 oktober 2008

Så här ser det ut nu...




Ingång & hall nr.2.Hur mycket man än vill och tror, så går det aldrig fort nog! Tänkte att vi skulle tapetsera i helgen, men det blev det inte... jag inser inte alltid att allt det där småjobbet runt omkring, ska ta så himla lång tid. Men så är det ju... det är inte bara att smälla upp väggarna..
En hel del annat måste göras först, så som att flytta eller ta bort gammal el. Bestämma var lampor ska sitta... Sätta nya reglar eftersom jag vill ha takpanelen åt andra hållet... osv. osv.
Men jag har ialla fall avslutat något denna helgen, jag har målat färdigt taket i kontor/gästrum! Så nu har jag "bara" vardagsrummet kvar.
Vi har valt att göra vardagsrummet sist, av rent strategiska skäl. För när vi har kommit så långt att det är färdigt... ja, då kan jag ge mig fasen på att orken tryter och jag slänger penseln i väggen, häller upp ett glas härligt bubbel och sjunker ner i soffan med en nöjd suck! Sen skiter jag i resten...!!! ;o)
Jag känner mig själv allt för väl.... :o)

Så det är bara att bita ihop och se glad ut! "Faasen, vad det är roligt att bygga!! Och måla.. det ääälskar jag!" ;oD

Kram på er!

Här ska bli en vit trappa.


Trapphuset sett från 2:a våningen.

Ena sidan av rummet, där man kommer upp.

Här ska mitt skrivbord hamna.
Denna delen ligger i etage från där man kommer upp...

1 kommentar:

StrandviksVillan sa...

Uhumm... känner igen det där med att allt måste hända NU och jaaa, allt tar verkligen längre än vad man tror! Men det kommer bli jättemysigt där på vinden då det väl är klart!