torsdag 8 januari 2009

En underbar dag!

kvällsfika:
Chokladmuffins (mjölk o äggfria)


Idag bestämde jag mig för att strunta fullständigt i att vi håller på att bygga ut huset!! Jag har inte legat på latsidan för det, men jag har varit lite mer mamma idag..!


Först och främst har jag tvättat idag, vattnet har varit fruset till tvättstugan... så jag hade ett liiiitet berg av tvätt..!!
Efter frukosten tog jag och lill-killen en tur på pulkan innan snön smälte bort helt. Sen ville han spela fotboll (!) i snön.

Lunchen bestod av fullkornsmakaroner och köttfärssås, sen var det dags att sova lite middag.

På något sätt, trots snöslask längtar jag till våren. Vintern är över för min del och jag struntar i om det kommer en massa snö. Jag vill ha vår inne nu! Så till middag kände jag för något lätt... och resultatet blev detta:


Kassler med ljummen potatissallad & örtagårdsås!




färskpotatis(fryst fr.Finus), rödlök, god olivolja & lite örtsalt! ..mmmm....

2 kommentarer:

Nettan sa...

Ja bäst & passa på & vara ute i snön, på kvällkenten har vi haft +4ute...

Den maträtten ska jag göra nån dag, tack för tipset =0)

Kram Nettan

Skattelyckan sa...

Det ser ut som att det blev ett lyckat bak. Muffinsarna ser goda ut!