onsdag 11 februari 2009

En mammas dröm!







Ett hav av tvätt tornar upp sig i tvättstugan, bänkarna är fyllda med nytvättad, vikt och sorterad tvätt som väntar på att läggas på sin plats i garderober och byråer... Där finns tvätt sorterad efter färg och tvättgrad, en torkställning med det som inte kan torkas i tumlaren. På galgar hänger skjortor, odd Molly-tunikor som ska strykas. Över dörren till duschen/wc hänger en Pappelina-matta på tork.... Det doftar tvättmedel och sköljmedel... Högen av tvätt hinner aldrig försvinna och bänkarna fylls på lika snabbt som jag tömt dom.. ja, så är det i min tvättstuga.
Ändå älskar jag min tvättstuga! Visst, det är ett jobb som aldrig tar slut, men där kan jag samtidigt stå i godan ro och pyssla med tvätt, samtidigt som jag kopplar bort allt annat. Ibland tycker jag att det är väldigt avkopplande, framför allt att stryka.. vet inte varför... :o)
Det enda jag skulle vilja ha där inne, är möjligtvis en radio, men jag trivs ändå bäst med tystnaden, så när som på ljudet från tvättmaskinen och tumlaren. De väsnas inte så mycket, mina Miele-maskiner... Vill gärna att två blir tre... ;o)



Önskar ibland att min tvättstuga såg ut såhär..!!

2 kommentarer:

Sivs hus sa...

Hei, Ja stort vaskerom ønsker også jeg meg. Klem Siv

Sjöboden sa...

Jag gillar min tvättstuga men stryka är jag dålig på, ett av de få hushållsysslor som sambon får sköta ;-)