söndag 6 december 2009

Ett klick- en dos vaccin!

Hjälp till i kampen mot stelkramp hos spädbarn! Ett klick är allt du behöver göra för att hjälpa till att skänka en dos vaccin mot stelkramp. En kampanj som drivs av Pampers och Unicef.



I världens utvecklingsländer kommer 128 000 små barn dö av stelkramp i år. UNICEF´s mål är att stelkramp inte ska finnas i något land efter 2012. Genom att vaccinera blivande mödrar undviker man dödsfall hos såväl barn som mammor. Sedan programmet startades har sjukdomen utrotats i tolv nationer. Pampers och UNICEF´s globala samarbete är inne på sitt tredje år. Hitintills har Pampers skänkt 150 miljoner doser stelkrampsvaccin till UNICEF.


I år hoppas man kunna skänka ytterligare minst 100 miljoner doser till kampen att rädda nyfödda barn. För varje person som klickar skänker Pampers en dos stelkrampsvaccin till UNICEFs arbete med att utrota stelkramp i tredje världen.

Allt du behöver göra är att klicka på den fina stjärnan, jag kopierat från en mammas dag/Helena. Där har jag även hittat faktatexten ovan.

Hjälp till du också!



2 kommentarer:

Hallon & Blåbär sa...

Självklart skänker jag ett klick.

Tack för titten hos mig, fin blogg du har.

Hoppas du får en bra dag!

Ludvigsdal sa...

Jag säger bara Grattis! gå in hos mig får du se! kram