söndag 27 juni 2010

Startskottet!

Kungen av sommarprojekt..


Nu gick startskottet för mina små sommarprojekt! Framförallt handlar det om målning... =)


Först ut är att bli av med den lilla högen med fönsterfoder, som ska målas vita. När vi sen får lust att greja inomhus, tex vid regn, är de klara att sättas upp. Åååhh, vad jag längtar till att dom sitter på plats!!


Som ni vet ska hela huset målas under sommaren, och det tar vi allteftersom.. Jag återkommer mer om det under resans gång...


En liten detalj som jag börjat med idag, är att måla om våran bänk som står på framsidan. Den har min svärfar byggt för många år sedan, den fick flytta hem till oss när han skulle slänga den. Och nu ska den allstå få lite ny färg.. faktiskt inte vit!! Ska visa er före- och efterbild när den är klar!





Ha det gott!

Inga kommentarer: