onsdag 14 juli 2010

Dagens middagstips!


Idag åt vi godaste köttfärssåsen på länge! För en tid sedan bjöd min väninna K, mig och småttingarna på lunch. Och hon serverade en underbart god köttfärssås med spagetti! Jag försökte härma den idag och jag lyckades ganska bra. Så här gjorde jag till 4 pers:


1 gul lök, finhackad

ca 500 g nötfärs

olivolja till stekning

½ köttbuljongtärning

2-3 msk tomatpuré


salt och vitpeppar

kryddpeppar, malen

Knorr kött & grillkrydda

Alpnerings vitlökskrydda

soja

2,5 dl havregrädde

2-3 dl vatten


Gör som vanlig köttfärssås, låt småputtra en stund. Smaka av med salt och peppar (blir det lite för salt, kan du tillsätta lite socker.;) ) Servera till nykokt pasta, gärna fullkorn! Mmm...


Prinsessan här hemma älskade det också! =)


Bild lånad från Tasteline.se

Inga kommentarer: