måndag 9 augusti 2010

Inskolning



Idag började vi inskolningen på dagis för lilla prinsessan! Åh, det är både roligt och ångestfyllt! Roligt för henne förstås, massa kompisar och leka med.. osv. Ångest för mig, att tiden som skulle bestå av lediga dagar med mys och fika med andra mammor, osv gick förlorad pga arrendatorns konkurs. Tiden där jag skulle varit mammaledig istället blev att stå i butiken med lilla skruttan på armen, sen hon var 6 månader gammal. Och nu är det över, bebistiden är förbi och det känns som att jag missade alltihop! =(
En sak är ändå säker... hon kommer ha betydligt roligare dagar på dagis med massa lek och bus, istället för att vara med mig i butiken. Så det känns ändå skönt!
Nu sover hon gott efter alla nya intryck, och under tiden sitter jag här vid datorn och äter en enkel lunch bestående av omelett!



Snart ska vi åka till en kompis och leka lite... =) 

Ha en fortsatt bra dag!
Kram Mia

4 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Vet precis hur det känns när man tycker att man gått miste om mammaledigheten... Men var glad för att dottern åtminstone var frisk, för oss blev det att tillbringa stor del av tiden på olika sjukhus, däremellan oroa sig massor :(

Kikar varje dag i postlådan efter nåt spännande paket, inget ännu :)

Ha det bra!

StrandviksVillan sa...

Ja förresten, lycka till med inskolningen! Det kommer säkert gå bra :)

Villa Humlebo sa...

Hej! Tack!!
Paketen glömdes tydligen i mannens firmabil... ber om ursäkt!
Det kommer när som helst! =)

Kram Mia

Stina sa...

Så söt hon är.
Alltså...denna nya hotmail. Jag blandar ihop människor med det nya systemet. Jag har skickat ett mail till dig.

Är ju som en bulle som inte fattar, vet du.
Kram Stina