måndag 13 december 2010

Hemma hos oss!


God morgon!

Idag är det måndag, vilket innebär en start på en helt ny vecka! Ny vecka- Nya möjligheter...! Och helst inga fler missöden denna veckan. ;)

Idag ska jag ge mig ut en sväng för att leta glitter till granen. Jag vill ha sånt där glitter som är som trådar.. vet ni vad jag menar då!? Skulle vi ha vanligt glitter, skulle det gå åt alldeles för mycket... Men jag har för mig att jag köpt trådglitter på Åhléns något år... hm.. vi får se om jag hittar.

Idag är ju min lediga dag, det är dessutom lucia! Ska försöka få lilla damen att ha på sig sin luciakrona... Det blir nog inte så lätt.. hon är envis den lilla godingen!
På agendan idag står framför allt en intensiv dejt med tvättstugan. Sen blir det lussebak med de små här hemma. Jag tror att mormor och morfar tittar förbi på lussefika ikväll!

Och ang. "hemma hos oss", jag tänkte ge er en glimt av min tvättstuga. Den är inte iordninggjord, men det kommer vi till så småningom. Golvet må vara tjusigt med sitt Höganäs-klinker, men det är lagt direkt på betongplattan, utan någon som helst värme under. Det bara fräser till under fötterna när man går in där på vintern, därav den stora goa mattan. Så här ser det ialla fall ut i dagsläget!






Ha en mysig lucia!
Kram Mia

Inga kommentarer: