tisdag 7 juni 2011

Fransk manikyr

Något som jag tycker är sååå fint, är fransk manikyr!




Förr gick jag till nagelsalongen regelbundet, då var det inte så vanligt som det är idag. I Sherathon-huset i Göteborg fanns en av stans första salonger. Jag gjorde en liten förlägning och ofta fransk manikyr.
Det känns fint och fräscht.. fungerar lika bra på vardagen och på fest!


Nu kan man göra sina naglar lite varstans, och det är inte lika dyrt som det var då... ;) Just nu sitter jag och har försökt göra en variant av fransk manikyr hemma, genom att måla naglarna. Men jag tycker inte att resultatet blir bra! Det blir gärna kladdigt och jag har inte tålamod till att sitta och pilla med det här! 


... så snart får jag väl sätta mig i nagelsalongen igen och be om en snygg, frächt somrig look! ;)


Ha en fin kväll!
//Mia

Inga kommentarer: