måndag 18 juni 2012

Nu blommar löken!

Välkommen ny vecka!

midsommar,sill, trädgård, kryddland, sommar

Jag är ledig idag, för ovanlighetens skull.. och hade massa planer... Jag tänkte gå här hemma och skrota och pyssla lite, men igår kväll högg det till i ryggen så jag nästan tappa andan. *suck!* Känns som ryggskott, då jag haft det tidigare. Så innan jag ger mig ut på en promenad, skall jag lägga mig och vila bort min huvudvärk. Dagen kunde varit bättre... ;)

Nåja.. i min trädgård är det ganska vildvuxet just nu, och den skulle behöva lite kärlek. Rabarbern växer så det knakar och gräslöken likaså. Till helgen tänkte jag nog koka året första saft och det får bli på rabarber. När det är tid för att plocka jordgubbar, vill jag åka till någon bärodling och plocka, så man kan göra både sylt och saft! Hemkokt saft på fina flaskor.. det är sommar det!

sommar, sol, rabarbersaft, trädgård,

Ha en fin start på veckan!


Kram Marie

2 kommentarer:

Sabina sa...

Krya på dig! Hoppas frt går över snart, det är ju inget vidare med sjuk rygg på semestern!
Kram sabina

Anonym sa...

Härligt att inte inte bara är jag som har en något rufsig trädgård!

Kram Sofia