onsdag 14 november 2012

Ljuva Lantliv!



Idag köpte jag mig lite mysig inspiration i form av tidningen Lantliv och Gods & Gårdar, med jultema!
Ikväll skall jag krypa upp i soffan och lusläsa från pärm till pärm. Kanske att jag tjuvkikar lite till elva-kaffet....



Det är så skönt att bo nära naturen, så när jag ska binda kransar sedan, är det bara att gå ut och plocka ris. Jag har ju fördelen att äga en del skog... så det är fritt fram!
Innan jag går igång och börjar piffa inne och ute, måste jag ge Villa Humlebo lite omsorg. Trädgården har ingen varit i sen i somras och behöver verkligen städas upp och fixas i! Det ser förskräckligt ut!!

Inne ska vi snart påbörja den årliga julstädningen. Det innebär att vi går igenom alla skåp, lådor, garderober mm, sorterar, torkar ur och lägger tillbaka i sin ordning. Vi är som små ekorrar ibland, som samlar på oss en massa... "bra att ha", heter det då..! ;)




Dags att plugga! Ha en fin dag!



Kram Marie

Inga kommentarer: