torsdag 3 januari 2013

Gi vs. Lchf!



Det blev en sen frukost idag... men gott var det! Ägg, parmaskinka, brie och passionsfrukt.

enkelt, gott och mättande!






En av mina planer med 2013, är att fortsätta med gi-metoden. Ni vet... mindre kolhydrater, men inte en massa extra fett. Lchf är inte min grej... alldeles för mycket fett. Jag vill bara äta fräschare och mindre kolhydrater och tappa några extrakilo.

Jag har alltid tränat och sportat hela min uppväxt, och aldrig varit överviktig, förrän jag fick barn. Jag är inte i närheten av där jag vill vara, jag vill nå Min trivselvikt och få tillbaka lite styrka.
Problemet är att jag har ledgångsreumatism. Det gör att jag ofta har värk i lederna och när jag tränar styrketräning klarar musklerna att lyfta mer än vad lederna gör, speciellt handlederna... vilket gör att jag blir väldigt begränsad och samtidigt grymt frustrerad!


njuter fortfarande av dessa...



Nu ska jag ut på en promenad med mina chihuahua-flickor!


Kram Marie

Inga kommentarer: