fredag 15 februari 2013

Objudna gäster!


dessa gillar jag dock! ;)

Nackdelen med att bo på landet, är att man kan få in objudna gäster.
Villa Humlebo är inget undantag, utan här finns en smärre djurpark! Men det jag avskyr mest är möss!!! Nu på vintern tar de sig in överallt...!! brrrr...!
Så även i vårt hus... jag kan vakna på natten av att jag hör dem springa i taket eller väggen. Fyyy, jag kan inte sova då! Katten får vara inne, så att han kan fånga dem, om det är någon som lyckas ta sig in.

Till våren kommer de delar av huset som inte är färdigbyggd att bli tätt och fint! Gud, vad jag längtar!!! För jag gissar att det är där de tar sig in...?
Sen hoppas jag att de små rackarna inte kan ta sig in i alla fall. Trots detta, älskar jag faktiskt att bo på landet, uppvuxen i storstaden som jag är...! ;)

Kram Marie


Inga kommentarer: