söndag 15 juni 2008

Danmark i mitt hjärta!

Det finns verkligen mycket fint med Danmark. I år blir det tyvärr ingen semester dit, men jag längtar ändå, som om vi ska dit... Bara båtresan över, strosa i Fredrikshamn, Skagen..mmm...underbart! Smörrebröd och en kall öl... och för att inte tala om Dansk inredning och design! Jag menar hur många web-butiker finns det inte som har danska leverantörer. En av mina favoriter är danskdesign.nu. Önskelistan kan göras lång....!


Sen har jag turen att ha en man som uppskattar snygg inredning och snygg design lika mycket som jag! Alla detaljer i hemmet måste vara genomtänkta... vi planerar och funderar, tittar i olika inredningstidningar och läser bloggar. Dansk design är något speciellt! När vi var där på semester senast såg jag en kompassros i granit, som jag redan då ville köpt med mig hem, men det fanns helt enkelt inte mer plats i bilen....! :o)


Men så fort jag får chansen ska den följa med hem! Om den nu inte tagit slut eller utgått ur sortimentet eller liknande. Det skulle vara våran vanliga otur i så fall!! Vi har en tendens att vänta för länge och när vi har bestämt oss är det ofta för sent...!




Inga kommentarer: