tisdag 28 oktober 2008

Lite väl kyligt..!


Nå, vad tycker ni om min vinterbanner?? Visst är den fin!

Jag längtar faktiskt till advent och julen. Det är mysigt när vintern kommer och man tänder massor av stearinljus... men ikväll när jag kom hem tyckte jag att det var lite väl kallt..! Utomhustemperaturen visade +1 grad, och inomhus hade jag bara 15 grader, mao svinkallt!!!

Den pissiga rörmockaren var här idag och vände på cirkulationspumpen, som han kopplat upp o ner(!!). Och då slog värmepannan av... men inte fasen kollade han att allt fungerade innan han åkte! Så jäkla typiskt honom...! Så jag fick börja med att tända en brasa i kaminen och sedan ringa han vi köpt pannan av. Han var snäll nog att komma hit direkt och få igång det igen! Hjärtligt TACK!!

Så nu kan jag sitta med datorn i knät en stund, innan jag ska lägga mig.


På jobbet håller vi på med den sista renoveringen. Det blir så himla fint!! Imorgon ska vi göra nya tårtor till skyltfönstret bla. Och så ska det piffas en hel del i butiken. På lördag har vi premiär och nyöppning, med öppet hus! Då ska vi bjuda på snittar och något gott att dricka, samt kaffe med tårta förstås!!

4 kommentarer:

Nettan sa...

Vilken JUL~ig & fin banner du gjort !!
En fråga bara hur gjorde du för & få den där " Gadget "( bannern med JulRäknaren )där ?!

Har oxå blogger & samma " mall " som du, men kan inte få den dit ??

Kram Nettan

mitt skärgårdsliv sa...

Fin banner!!! Jag börjar även längta till jul, ska bli mysigt och i år ska jag inte stressa före julen utan njuta av den ;) Ett stort grattis att det blir familjeökning, härligt! Ha en fin dag!

Skattelyckan sa...

Hallå där! du tar väl några kort i butiken så vi får se hur det ser ut?, nyfiken som vanligt. Hoppas ni fått ordning på värmen nu, för kylan verkar onekligen vara på väg. Varma kramar på dig...

IKT i min vardag sa...

Ursnygg banner och vilken julkänsla den ger :)

Stort grattis också till magen :)Så underbart!

Kramis