måndag 1 december 2008

En helg full av julstämning!



I fredags var vi på julbord med mannens jobb på Barken Viking! Det var ett välfyllt julbord,men det tog slut snabbt och dom var lite dåliga på att fylla på.. :o( Så vissa saker fick man inte smaka på! Men roligt var det och sent blev det... ;o)

I lördags var det julstuga på Aspenäs Herrgård. Jag och min kollega var där och hade kurs i hur man skapar söta marsipangrisar. Hos oss var det fullt av deltagare hela tiden, så vi hade inte en chans att titta på de andra som ställde ut. Ungefär samtidigt som tomten kom och delade ut presenter till alla barnen, bjöds vi på julbord. Jag var så hungrig så at jag var alldeles skakig i kroppen. Vi tog ett fönsterbord och utsikten var helt bedårande! Bland det godaste jag ätit på ett julbord, var dessa renskavsrullar som de serverade här! Helt underbara!! Sen hade dom bla. pepparkaks-Tiramisu och glögg-pannacotta på dessertbordet... Tiramisun var sagolik och enligt min kollega var glögg-pannacottan det också!

När vi kom tillbaka från julbordet var det redan fullsatt hos oss igen, så det var bara att kasta sig in och styra upp kursen igen. Det verkade som det var allra populärast att deltaga hos oss, för de andra hade packat ihop långt före oss.... Roligt!! Vi ser fram emot nästa gång!

Inga kommentarer: