måndag 17 januari 2011

Ski Lodge




Ett av de mysigaste ställena vi vet, här uppe i Lindvallen är Ski Lodge. En bar med underbar fjällatmosfär... ombonat och trevligt, en stor öppen spis med en sprakande brasa.
Ikväll satt vi där med våra småtrötta barn efter ett pulkarace i backen... Vi satte och i en skön soffgrupp vid fönsterna som vätter ut mot backen... sååå mysigt!


Kärleken och jag tog varsin Hot Xanté och barnen smuttade på varsin barndrink med god fruktsmak. Jag kan inte annat än att varmt rekommendera detta ställe. Jag inspireras av den härliga atmosfären och jag tänker ta med mig vissa små godbitar in i vårt hem till nästa vinter... en doft av fjällen!



Igår tog vi en värmande lunchpaus på samma ställe och avnjöt en underbart god gulashsoppa, serverad i en glasburk! *härligt*

Nu ska jag krypa upp i soffan med ett glas vin, innan det är dags att krypa till sängs och ladda för ännu en härlig dag här uppe i Sälen!

Kram Mia

1 kommentar:

Birgitta sa...

Härligt Marie, fantastiskt ställe, man känner sig nästan som man sitter i en sån där bar man ser på film som ska va Aspen i Colorado eller nåt. När man sitter där!!