måndag 4 juli 2011

Småstadens Nya Café



Det har öppnat ett nytt café här i stan! Det kryllar verkligen av caféer, men det är alltid roligt när det kommer något nytt! Sen ska de ha väldigt goda hallonbeskvier...


Så härom dagen tog jag en tur dit på lunchen. Caféet var verkligen jättemysigt och ligger inne på Nygrens gård, mitt emot Balders Hage. Jag beställde en dagens kycklingsallad och självklart måste jag prova denna hallonbeskvi! :)
Och jag kan nog hålla med... den var farligt god! Men eftersom jag inte ska äta sånt, åt jag bara halva.. jag måste ju ändå smaka! ;)





Det är kanske inte så ofta man fotograferar en gästtoalett, men den här var charmig, med framtagen gammal tegelvägg, detaljer i gammal stil.. färska blommor på handfatet... och jag gillade det läckra handfatet i koppar! Jag hade gärna haft en bit gammal tegelvägg i vårt badrum hemma, tillsammans med vitt. Men då hade jag velat ha vitt inredning och ett gammalt badkar med lejontassar, som en annan favvo-blogg; Sjöboden har i sitt badrum. Sååå snyggt!!





pssst! ursäkta bildkvalitén.. lite darrhänt kanske ;)


Ha en fin måndag!
Kram Mia

Inga kommentarer: