måndag 25 juni 2012

Så nära, men ändå så långt borta...!

Jag har inte en av mina bästa dagar nu...
Huvudvärken sitter som berget och vill inte släppa. Det är mycket som far runt i huvudet på mig.. Har mycket på gång, men rätt som det är kan det ta en vändning och man står där utan en plan eller ett mål. Jag talar om min framtid, mitt yrkesval. Jag har sökt in till högskolan till hösten, men hamnade på en reservplats. Vilket misslyckande...! 
Jag vill det här av hela mitt hjärta, men makten ligger inte i mina händer nu... Det är bara att hoppas att några tackar nej, så jag får min chans ändå.



Jag har mitt arbete och det är jag väldigt tacksam över. Jag älskar verkligen mitt arbete, men det är ett vikariat som kan ta slut när som helst. Det tar på krafterna att ha det så, samtidigt är det just detta som fått mig att inse vad jag verkligen vill! Jag vill kunna mer... vill lära mig allt! :)

Nu skall jag vila mitt huvud...


Kram Marie

2 kommentarer:

Skattelyckan sa...

Du ska se att det ordnar sig vännen. Jag håller tummar och tår! Kram Kickan

Villa Humlebo sa...

Tack vännen!
Jag behöver alla tummar jag kan få! ;)

Kram Mia