onsdag 4 juli 2012

Mamma Lyx!


trotsålder, villa humlebo, färg, fog, husvagn, renovering


Idag blir jag lite bortskämd av min make! Han står för matlagningen idag, och barnen har beställt enkel spagetti med köttfärssås. Lite för snällt av dem tycker jag... en avancerad trerätters hade varit roligare! ;)
Men faktum är, att han är grym på just spagetti med köttfärssås!! Det är snudd på en av hans paradrätter.. Det senaste gångerna när jag gjort köttfärssås har det smakat NADA!!? Så jäkla äckligt... man kan krydda ihjäl sig, men det hjälper liksom inte. Så nu överlåter jag denna kulinariska anrättning till honom.

Jag har varit förbi färgbutiken och köpt grå silikon-fog, för att foga runt mosaiken i husvagnen. Sen är det klart! Min lilla prinsessa var med mig och uppförde sig inte riktigt som jag hade önskat.... Skrek som en galning, för att hon ville äta upp de konstgjorda äpplena som låg i en skål... Tårarna forsade ner för de små kinderna och hon var otröstlig.
Tillslut gav jag henne ett, och hon försökte bita.. hihi... elak mamma.. för det gick ju inte att bita i! ;)
Hon blev inte gladare för det kan man säga, utan jag fick snabbt betala och sedan ut till bilen. Jösses, jag blev helt genomsvett på fem minuter!! Puh!

Aah, maten är serverad! Time to go!


Kram Marie 

Inga kommentarer: