fredag 6 juli 2012

Housekeeping!

Välkommen fredag!


Så var det helg igen! Jag hoppas att vi får fint väder hela helgen, så vi kan vara ute mycket. Kanske ta en tur upp till sjön och doppa tårna...

Tvättmaskinerna är igång och jag tänkte ha städdag, med stort S! För jösses vad stökigt och tråkigt det blir, när man har fullt upp med annat under veckan! Mina små chihuahua-flickor fäller en hel del just nu, men det är väl tur att det är små hundar. ;)

Rum för rum ska ses över och dammsugaren får bli mitt bästa sällskap nu på förmiddagen. Senare idag tänkte jag ta en sväng förbi blomsterafffären. Vi har ännu inte köpt några sommarblommor till utekrukorna. Det kan ju vara lite fint med blommor här och var.


Såg ni Sommar med Ernst igår!? Mitt absoluta favoritprogram på sommaren!
Både jag och maken föll för idén att använda betongrör som odlingsbäddar. Så snyggt!! Vårt grönsaksland har sett bättre dagar och behövs lagas, eller snarare bytas ut helt. Och då funderar vi på att göra en copycat av Ernst fina idé! Jag tror att det skulle bli hur fint som helst i vår trädgård!

Nu får jag sätta lite fart här! Ha en underbar fredag!!


Kram Marie

Inga kommentarer: