torsdag 13 september 2012

Snabba Pizzabullar!




Denna vecka har verkligen gått i slowmotion... Jag har dragit på mig förkylningen from hell! Två dagar har jag legat nerbäddad i sängen och tittat på film, druckit massa vatten och bara kurerat mig.
Nu känns det dock som att jag är på bättringsvägen! Tur är väl det, för nästa vecka har jag agendan fulltecknad så gott som!


Ikväll gjorde jag världens enklaste pizzabullar, snabbt som attan gick det med! Barnen var med och skalade morötter, rev osten, smetade på tomatsåsen... ja, ni fattar. Perfekt för små barnfingrar att hjälpa till med!

Allt som behövs är:

  • Pizza-kit med färdig pizzabotten o tomatsås.
  • rökt, strimlad skinka
  • riven ost
  • lite oregano, vi hade färsk ifrån trädgårdslandet.
Sätt ugnen på 200C. Rulla ut pizzabotten. Bred på tomatsåsen, toppa med strimlad skinka och lite god oregano. Rulla ihop till en rulle, skär i lagom tjocka skivor (som när man bakar bullar ;)).
Lägg ut bullarna på en plåt med bakplåtspapper på. Grädda mitt i ugnen i ca 15 minuter. Klart!

picknickmat, utflykt, fika, mellis, mellanmål

Vi hade lite morotstavar och paprikaringar till.. enkelt och gott!

Ikväll kommer Kockarnas kamp, på TV4 kl. 20.00! Ni missar väl inte det!!? :)
Jag och lillprinsen laddar med isvatten och popcorn! Ha en fin kväll!


Kram Marie

Inga kommentarer: