torsdag 4 oktober 2012

Design för trädgården!




Nu börjar vi stänga trädgården för vintern...
Löven faller och blir perfekt att lägga över ömtåliga buskar inför vintern. Ogräs i rabatterna är lätt att rensa bort nu när jorden är fuktig och det underlättar vårens rensande.
Dessutom ska man inte sluta jaga de bruna sniglarna. Det är de unga sniglarna som övervintrar och förökar sig lavinartat när våren och sommaren kommer. Dessa oinbjudna gäster, är det värsta jag vet i vår trädgård!

Däremot älskar jag småfåglarna. Vi har ett rikt fågelliv utanför fönstret och på vintern ser vi alltid till att de har mat. Som tradition får de dessutom en havrekärve till jul, så mysigt! Barnen gillar att stå i fönstret och kika på småfåglarna när de äter.

Vårt fågelhus, som vi brukar lägga mat i har vi slängt och ska snart köpa ett nytt. Jag fick syn på ett fågelhus som skulle göra sig väldigt bra i vår trädgård! Snygg ren design, som gör mycket nytta, det gillar jag! :) Bilderna är lånade från familyroom.se


Pssst... Bakar ni kanelbullar själva idag, eller köper ni!? Mina barn vill ha hembakta, på denna ytterst viktiga dag! ;)


Kram Marie




Inga kommentarer: