torsdag 29 november 2012

Ljus i vårt hus!



Nu börjar jag så smått plocka fram adventsljusstakar och ljusslingor här hemma.
På söndag är det ju första advent, och som vi längtar! Utanför snöar det lite ymnigt just nu, men det återstår att se om det lägger sig. Jag hoppas att ett litet täcke av snö blir kvar, det lyser upp så fint!

Förra helgen var vi ute i skogen och hämtade en adventsgran och den tänkte jag sätta ljus i idag.
Dessutom planerar jag att tvätta fönster för att sedan sätta upp julgardinerna, innan ljusstakarna kommer fram.

Jag skulle vilja ha nya ljusstakar till köket och mitt hjärta klappar lite extra för denna ovan, Torpa. En lite gammaldags ljusstake, med lantligt charm. Vet inte riktigt vart jag kan köpa dem, men det får väl bli till nästa år om inte annat...


Denna är också rätt söt, Ekeby. Skulle vara fin inne hos prinsessan! 



Kram Marie

Inga kommentarer: