fredag 18 januari 2013

Vardagsrum!



I dagsljus ser de rätt mörka ut..


Förra helgen gjorde vi en utflykt till Fritsla Tyglager. Det är en av mina favoritbutiker och det var min käre make som tog mig dit första gången!! Bara en sån sak... ;D
Mer om butiken och den vackra kvinnan som driver den, kan ni läsa om här!

Vi köpte lite nytt tyg, som jag ska sy gardiner av till vardagsrummet. Tittar ni noga på bilderna, så ser ni att jag har hängt upp tyget provisoriskt, då min symaskin är på lagning.

Tyget påminner om en av min favoritdesigner Josef Franks tyger; "vegetable tree". Josef Frank designade Vegetable Tree i New York år 1941-1946. Hos Svenskt Tenn kan man köpa det tyget, om man vill ha äkta vara. Men smakar det så kostar det, ca 1000kr/m i bomull. Så det får bli en annan gång! ;)


Tur att jag slipper kliva upp på stegen...!!



Fototapeten ska snart tas ner! ..och dessa stolar ska bytas ut.






För några år sedan köpte vi ett massivt, tungt, matsalsbord på Fritsla Tyglager. Vi letar efter stolar som passar in, men kan inte hitta några riktigt... vi är lite inne på stolarna från Eames, med träben... eller rottingstolar.. eller en annan nättare stol vi också såg i Fritsla!? Fortsättning följer...

Vi saknar även taklampor i vardagsrummet. Vi har provat några olika, takhöjden är ca 5 meter, så det är inte så lätt och de vi provat har inte passat in riktigt, så de har fått lämnas tillbaka. 

Men nu tror jag att vi har hittat rätt. Dessa två lampor fick följa med oss hem. Maken fick först hänga upp dem provisoriskt för att se hur det skulle passa... Väl på plats tyckte vi nog att de passar bra där, så de behåller vi! *väldigt nöjd!*






Ha en mysig Fredag!!



Kram Marie

2 kommentarer:

Fnulan sa...

MEEEN så fina!!!!!

Miss Tess sa...

Wow vilken takhöjd! Så himla härligt med sådan rymd!

Therese