tisdag 12 februari 2013

Semlans Dag!




Idag är det ju fettisdagen, eller semledagen.. vilket man nu vill kalla det! Hur som helst är detta enda dagen på året jag äter semla.
Idag ska jag göra mina egna semlor. Till att börja med kommer jag baka bullarna med mycket kardemumma i. Den ska helst vara hel, som jag sedan krossar i morteln. Mmm...




Istället för vanlig mandelmassa har jag köpt en variant med smak av Päron! Den är supergod, och den provade jag att göra mozartkulor med i julas. Det blev farligt gott!

Inga köpesemlor här, då det krävs laktosfria sådana i min familj. Men med min jäsblandning behöver degen bara jäsa En gång, och endast 15 minuter!! Så då finns det ju inga ursäkter liksom... ;)

Nu måste jag göra mig klar och åka till Campus... Ha en fin dag!!


Kram Marie

Inga kommentarer: