torsdag 7 mars 2013

Tapeter Vardagsrum!




Jag skulle verkligen behöva ett arbete, för det är så mycket jag vill göra och handla just nu!! Mina stackars studiemedel räcker inte till alla projekt jag vill dra igång! ;)
Så vi får nöja oss med att drömma och planera lite...

Som jag har nämnt tidigare, vill jag ta ner den stora fototapeten i vardagsrummet, då jag inte tycker att den kommer till sin rätt, där den sitter. Ni ser en skymt av den här.




Jag åkte till tapetbutiken, för att köpa tapeten som sitter på de övriga väggarna... Typiskt nog har den utgått för längesedan och går inte att få tag i någonstans!! Och tro mig... jag har letat överallt! :(

Så... ska jag rycka ner den, måste vi tapetsera om hela vardagsrummet. Vilket inte är tokbilligt, då det går åt ganska många rullar tapet...!! Rummet är 65 kvm stort och har en takhöjd, som mest, på 5,25m. Ja, ni förstår ju... Ett härligt rum, men man tapetserar helst inte om där så ofta.

Sen kommer det till valet av tapet. Vi gillar randigt och funderar då på ganska breda ränder. Vi gillar även rutigt, men är lite osäkra på om vi vågar oss på det... vi har en tendens att ångra oss så snart vi väljer något som inte är väldigt diskret och knappt syns....!


Våra goa vänner har tapetserat med rutigt, och det blev hur snyggt som helst!! Då sa vi det, att undra om vi inte skulle våga oss på det ändå, för det var ju så himla snyggt!

Ja... bilderna visar lite olika varianter, jag tänkte presentera för min man. Dessa kommer från Boråstapeter och heter Tweed och New Classic.


Kram Marie

2 kommentarer:

Camilla S sa...

Jätte fina tapeter, jag röstar på den tredje uppifrån!
Ha en skön dag i solen, kramar

Villa Humlebo sa...

Ja, den är SNYGG!! Jag gillar den översta också!! :)

Vi får nog låna lite tapetböcker och titta lite närmare..!

Detsamma! Kramar