torsdag 8 augusti 2013

Ett stilla Sommarregn!

 


Regnet smattrar mot taket... det låter som att regnet öser ner, men det är bara ett stilla sommarregn. Jag har tänt kaminen och min lilla chihuahua-flicka ligger och njuter av värmen den ger.
Barnen springer barfota i vattenpölarna, bort till barnklubben där de har pyssel idag.

Själv sitter jag och planerar schema inför hösten.. både för barnomsorg och mitt eget upplägg för studier. Jag vill ha fasta rutiner för studietid och små pauser här och där. Då fungerar jag bäst! Det gäller att ha självdisiplin när man läser på distans.

I morse gick jag en promenad på stranden, trots regnet och det är så vackert här i vårt sommarparadis. Jag kan fullkomligt koppla av när jag är här och även när det som idag regnar, njuter jag av havet. Solnedgångarna är fantastiska här... hela himlen skiftar färg i orange, rött, ibland lite rosa.

Som balsam för själen.



Kram Marie

Inga kommentarer: