tisdag 16 november 2010

Skönaste Ljuskronan!


I vårt vardagsrum saknar jag en lampa ovanför matsalsbordet. Men jag vet vad jag vill ha... en underbar ljuskrona, svensk design!
Det var några år sedan vi såg denna för första gången, men det var kärlek vid första ögonkastet. Så läcker!! Och den heter Glasklasen...




Den finns i två utföranden; med plats för 16 glas eller 40 glas! Jag vill ha den stora som rymmer 40 glas! =)
Skulle passa perfekt ovanför vårt matsalsbord som är stort och fyrkantigt...

Glas ingår inte, utan man väljer själv sina glas att hänga i. Antingen kan man köpa billiga glas på Ikea, eller hänga glas av olika utföranden. På så sätt kan man designa sin lampa efter eget tycke och smak.

Ligger kvar på önskelistan ett tag till... problemet är upphängningen för vår del, vi har 4,5 meter i takhöjd där.. och taket lutar då det är ryggåstak! Så vi får se hur det blir...

Hoppas ni får en underbar tisdag!
Kram Mia

1 kommentar:

Stjärnor & Champagne sa...

Hoho..Den lampan är fräck:) Det är lite glas att fylla hihi...Med din takhöjd, hujeda mig. Skall man inte använda glasen, kanske Ikea. Vintersemester, åka skidor så skönt. Vi åker alltid en vecka i mars , bokat och klart. Barnen längtar redan, jag med för den delen. Men mars är långt borta först skall vi klara av jul och nytt år. Ha det bäst snäckan/ Kramis Anne