fredag 9 november 2012

Missing People Sverige.

Tänk om det var lite som förr i tiden... När rövare och banditer ägnade sig åt att försöka komma över pengar och värdesaker, materiella ting. Idag vet jag inte vart denna värld är på väg!!?


Nu tänker jag närmast på den 10-åriga flicka som försvann igår morse i Göteborg. Jag ryser bara vid tanken, att om ett av mina barn skulle försvinna...
Det finns en organisation som heter Missing People Sverige. Tack!! för att ni finns!
De hjälper till att samordna stora skallgångskedjor, när någon saknas. Igår var det flera hundra människor som hjälpte till i letande efter den lilla flickan.

Flera gånger har de lyckats hitta personen i fråga, både välbehållen och ibland avliden. Jag tror att som anhörig vill man helst hitta personen som saknas oavsett, så man inte behöver leva med ovissheten..

Åter till lilla Anna, flickan som var försvunnen igår. I natt hittades hon, väldigt nära där hon senast sågs. En ung kille i 20-årsåldern kom gående med henne... Fast hon var dold i stora herrkläder, enligt aftonbladet.se. Tur att en av de sökande fattade misstankar, frågade killen om barnet och tillslut drog ner luvan som dolde hennes ansikte....  Jag är lättad över att hon hittades, och fick komma  hem till sin familj igen! Men killen... gud nåde..!!!


Men vad är det på väg... Människor som kidnappas, misshandlas, mördas.. och annat fruktansvärt! Vart har moralen tagit vägen??!! Vad är det som händer med Sverige?! Idag kan man inte titta på nyheterna, utan att få höra massa elände.. :(

När man som jag är mamma, kan man lätt leva sig in i hur fruktansvärt det måste vara, att ett av dina barn försvinner. Jag har blivit betydligt "hönsigare" när det gäller mina barn, och jag har som ni vet fyra!

Tack och lov för organisationer som Missing people Sverige, och alla frivilliga som hjälper till!! Tur att många ändå har moral och civilkurage! *kärlek*


Pssst... Jag måste bara skriva av mig, då jag blev så himla upprörd över detta. Önskar er alla en mysig helg!


Kram Marie

Inga kommentarer: