måndag 19 november 2012

Ny inspiration med Ernst!



Hoppas ni haft en bra helg!

Vi har haft en härlig helg, med alla barnen hemma. Igår hjälptes vi åt med att städa och fixa i trädgården. Nu ser den inte längre ut som ett katastrofområde!

Vi var även ute en sväng i skogen och hämtade vår adventsgran, som skall få sprida lite julstämning utanför köksfönstret. *myyys!* En liten dikesgran ryckte jag upp och står nu spretig och grann i en utekruka, bredvid ytterdörren. Ja, det närmar sig första advent... Dags att se över våra ljusstakar, så de fungerar. Det är ju alltid någon lampa som är trasig, när man provar dem...

I veckan fick jag en alldeles färsk tidning från allas vår Ernst. Jag är väl inte super-imponerad, måste jag säga... Hade nog väntat mig mer, eller något annat kanske... Men jag har inte lustläst den, så jag kanske ändrar åsikt sen..!?


Ha en bra start på veckan!


Kram Marie

Inga kommentarer: